שגיאה!, אנא נסה שנית יותר מאוחר.
אם שגיאה זו חוזרת על עצמה, אנא צור קשר עם מתחזק האתר. כפר הנוער פנימיה ובית הספר התיכון החקלאי ניסויי ע"ש כדורי - Kadoorie School
 
משק חקלאי פנימיה בית ספר
בית ספר חקלאי ניסויי כדורי
הפוך לדף הבית | הוסף למועדפים
יום שישי25/07/201419:08
  בית ספר חקלאי ניסויי כדורי
 
 
תכנית חינוכית ותרבותית
טקסים
מועצת התלמידים

הכנת טקסים ואירועים בית ספריים
דברי הקדמה: מקראה זו מיועדת להציע מבנה ותוכנית לטקסי יום זיכרון ועצרת במהלך שנת הלימודים.
תוכניות הטקס המובאות כאן, המבנה והתכנים כאחד הם הצעה בלבד ויכולים מארגני הטקס להוסיף
על פרט זה או אחר' או לגרוע ממנו על פי הבנתם, תוך התחשבות באופי בית הספר והאוכלוסייה אליה מיועד הטקס.
פרקי הקריאה בטקסים לקוחים מ:
·     מן המקורות – "יזכור", "קדיש",  "אל מלא רחמים", קטעים מספר תהילים, קינות, מן התנ"ך,
    פרקי אבות ומסורת הנוגעים בנושא האבל, מחלוקת, רצח
·     שירה ושירים – קטעי שירה שניתן לעשות בהם מספר שימושים שירים ללא מנגינה להקראה(חובה לציין שם המחברים), שירת יחיד, שירת חבורת זמר
·     אחרי מות – קטעים שנכתבו לאחר האירוע המצוין בטקס ומדברים על האבל, השכול, הזיכרון על פי שיקולם של מארגני הטקס לבחור את המתאים ביותר מבין הדברים.
·      מכתבי ילדים/ תלמידים – התייחסות אישית לאירוע המצוין בטקס.
·      סרטי וידאו – קטעים מסרטי וידאו שנעשו ע"י גורמים שונים, טלביזיה, מרכזי הסברה, מרכזי הנצחה 
 
חשיבותו של טקס הוא במרכיבים הקבועים שלו המהווים את המסגרת עליה חוזרים כל שנה והיא משמשת         ריטואל קבוע. בבואי לעצב מקראה זו ולהציע מבנה לטקסים עמד לנגד עיני הרצון למסד דפוס קבוע שינחה את עיצובם של טקסי יום הזיכרון והעצרת בבית הספר, ומן הקבוע יצמח הנוסח הפרטי שיקבע בביה"ס.
מודל הטקס המוצע כאן אינו משמש כהוראה אלא כהצעה בלבד
 
מה בחוברת ?
איך להכין אירוע
דף עזר להכנת אירוע
תכנון האירוע
הטקסים :
הטקס                                                     * אחריות
טקס פתיחת שנת לימודים                  - רכזת חינוך חברתי
טקס זיכרון ליצחק רבין ז"ל                 - צוות מחנכי ותלמידי ט'
טקס מרוץ הלפיד                              - צוות יב'
טקס הראל                                      - צוות מחנכי ותלמידי ח'
טקס חילופי שלטון/ יום התלמיד          - מועצת תלמידים
יום הפוך  י'                                     - צוות מחנכי ותלמידי י'
טקס יום השואה                              - צוות מחנכי ותלמידי יא'
טקס יום הזיכרון                             - צוות מחנכי ותלמידי י'
כללי אירועים נוספים                       - יום ערבית, יום אנגלית, חשיפה חט"ע,
                                                      יום  מגמת מכונות
 
איך להכין אירוע?
שלב רעיוני                  "סיעור מוחין "
טכניקה                       איך מתרגמים את הרעיונות למופע  /לטקס
סינון                            מה רלוונטי למסגרת שלנו
תוכן                            פרוק ופרוט התוכנית
חלוקת תפקידים          מי עושה מה
לוח זמנים                    עד לאירוע ובשעת האירוע
מקום                          קביעת והכנת המקום
אור קולי                      הגברה, תאורה, צילום  תיעוד
מזון                            כבוד, קניה, הכנה (במידת הצורך)
ציוד                            פטיש, ניירות, בדים ,אביזרי קישוט, תפאורה
תקציב                        כמה יעלה ? מימון?
נסיעות                       איך מגיעים ?(חזרות בשעות לא סדירות)
פרסום                       איך? למי? מתי? דף מידע, לוחות מודעות,  כריזה
ניקיון                         מי מנקה לפני האירוע? צוות חיסול, ניקיון ואיסוף
ביצוע האירוע
סכום ומסקנות        

      
דף עזר להכנת אירוע :
משתתפים באירוע
     
ממלאי תפקידי ביצוע  
אביזרים
ציוד
אורקולי
תפאורה
 
הכנות
ארגון
סידורים
תיאומים עם
תדרוך ל
    
 
רצף האירוע
חזרות
פגישות 
 
 
 
 
 
 
 
תכנים              -  נגינה, שירה, הקראה, משחק, ריקוד
מתודה             -  מפגש, תחרות, משימה, טקס
זמן                  -  משך האירוע, קביעת מועד לביצוע, לו"ז                           
                          ברצף האירוע, לו"ז לביצוע – חזרות
מקום               -  התאמת המקום לאירוע, עיצוב המקום,
                          אופן הישיבה, אופן כניסה ויציאה
ארגון              -   תקציב, פרסום, אביזרים, הרכבה ופירוק
כח -אדם         -   חלוקת תפקידים, תאומים, הדרכה,
                         גורמי חוץ
 
טקס פתיחת שנת לימודים
ביצוע האירוע : טובה כהן רכזת חינוך חברתי
 הנושא :           פתיחת שנה
 מטרה :           מפגש ראשון של כל אוכלוסיית כפר הנוער כדורי לאחר החופש הגדול.
האוכלוסייה :    כל תלמידי בית הספר  ז' – יב'. תלמידי המכללה מוזמנים.
                       מחנכים, מורים מקצועיים, צוות הפנימייה , הנהלה, מדריכים ועובדי הכפר
 
תבנית האירוע  : טקס חגיגי
תכנים:  ברכות הנהלה, ברכת יו"ר מועצת תלמידים, חלוקת שי על פעילות חברתית משפחת דגן,
             להקות זמר -תלמידי כדורי, ריקוד נגינה שירה.  
הופעה מרכזית  של אומן אורח. (אחריות טובה כהן רכזת חינוך חברתי)
זמן:     בערב , 2030 לאחר פעילות מחנכים - תלמידים בכתות.(נתון לשינוי)
מקום:  אמפי כדורי – בחוץ.
תקציב: משתנה משנה לשנה .
ארגון:  ישיבת מטה :  אבטחה, סדרנים, הסעות, פרסום איגרת           
         לתלמידים , להורים . תאורת כפר, הכנת במה ושטח, הגברה תאורת במה.
אבטחה   אריה גרינברג ויהודה מזרחי   (תגבור אבטחה)
באוטובוסים, בשער הכניסה לכדורי, הקדמת שומר הפנימייה, אבטחה קבועה של בטחון ביה"ס,
מתמידים ליד הגדרות, כניסה לכדורי רק באישור מירה/הלל/יוסי/טליה
סדרנים                        ס. מנהל ביה"ס יוסי אשכנזי
הסעות  -                  רכזת חינוך חברתי  טובה כהן
כיבוי אש -               מוריס אריש            
עזרה ראשונה -        אמבולנס, אחות ביה"ס במרפאה משעה 1900
פרסום  -                 מנהלת בית הספר ד"ר מירה המאירי, טובה כהן רכזת חינוך חברתי
תאורה  -                 יהודה מזרחי
       הגברה -                  יוני בנימין (במידת הצורך) + מלווה מוסיקלי ( אילון אבירם)
       צילום תיעוד -           צוות תקשורת, יוסי בן ישראל
הכנת במה -            אנשי אחזקה כדורי   
       פנימייה -                בניינים סגורים ונעולים, צוות ההדרכה מלווה חניכים.  
 
טקס יום הזכרון ליצחק רבין ז"ל
חוק יום הזיכרון ליצחק רבין, התשנ"ז - 1997
יום הזיכרון              1. (א) י"ב בחשוון, יום הירצחו של ראש הממשלה ושר
ליצחק רבין                   הביטחון יצחק רבין, יהיה יום זיכרון ממלכתי.
                                 יום זה יצוין במוסדות המדינה, במחנות צה"ל ובבתי הספר.
                               (ב) חל י"ב בחשוון ביום שישי או בשבת, יקוים יום הזיכרון ביום חמישי שלפניו.
                                                                        2. הדגלים במוסדות המדינה ובמחנות צה"ל יורדו
לחצי התורן.
טקס הזיכרון            3. ליד קברו של יצחק רבין, בהר הרצל, יתקיים טקס זיכרון.
 
בתי ספר                4. בבתי הספר יצוין יום הזיכרון
                                       (1) בפעולות שבהן יועלו דמותו ופועלו של רבין
                                       (2) בפעולות שיוקדשו לחשיבות הדמוקרטיה בישראל ולסכנת האלימות לחברה ולמדינה.
תקנות                    5. שר החינוך התרבות והספורט ממונה על ביצוע חוק זה
                                       והוא רשאי להתקין תקנות לביצועו.
                                     
 
                                     בנימין נתניהו
                                      ראש הממשלה
עזר ויצמן                                                                דן תיכון
נשיא המדינה                                                יושב ראש הכנסת
 
 
·     נתקבל בכנסת ביום ג' בתמוז התשנ"ז (8 ביולי 1997) הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק 2618,
    מיום י"ט באייר התשנ"ז (26 במאי 1997) עמ' 3-2.
 
כיצד נזכור?
 
"אנו, כמוכם, אנשים שרוצים לבנות בית, לטעת עץ, לאהוב ולחיות בצדכם בכבוד, האהדה, כבני אדם, כבני חורין. אנו נותנים היום סיכוי לשלום ואומרים לכם בקול צלול: עד כאן. לא עוד. הבה נתפלל שיום יבוא והכל יאמרו: הקץ לנשק."
 
                                     (מתוך נאום ראש ממשלת ישראל יצחק רבין בטקס  
                         חתימת הסכם העקרונות עם הפלשתינים, וושינגטון, 13.9.1993)
 
    
איך בונים טקס
הצעה לתכנון וביצוע טקס יום הזיכרון הממלכתי לזכרו של יצחק   רבין  כשיאו של תהליך למידה                        
הטקס הינו מעמד המעניק משמעות סמלית לנושא או למועד מסויים. את המשמעות הסמלית מעניקים למעמד תכני הטקס ומרכיביו הצורניים . טקס מכיל יסודות קבועים ויסודות משתנים הנבחרים מידי שנה ונותנים לטקס את הנופך העכשוי ואת ההיבט הרלוונטי. לדוגמא: הדלקת נר זיכרון, הורדת הדגל לחצי התורן, הצבת תמונה, מוסיקת רקע, שקופיות וכיוצ"ב.
במוקד של כל טקס  מובלט נושא, המדגיש היבט מסויים מתוך  הנושא הכללי שלשמו נערך הטקס. למשל גבולות המחאה, סובלנות, יצחק רבין כמייצג דמות הצבר, ערך הזיכרון ועוד.
הטקס מכוון לקהל יעד מוגדר: למשל קהילת בית הספר, הורים, תושבים  ו/או נבחרי ציבור . הגדרת הקהל שאליו מכוון הטקס חשובה משום שסוג הקהל מכתיב את אופיו של הטקס, תוכנו וממדיו. הגדרת תוכן הטקס וממדיו מקלה  על התכנון, על הארגון ועל הביצוע בשלביו השונים, ומסייעת למקבלי ההחלטות גם בקביעת התקציב וגם בבחירת אנשי הצוות והפעילויות.
אחת הבעיות המרכזיות העומדות  בפני מתכנני טקסים בית-ספרים היא בעיית ההפרעות וחוסר הקשב  בטקס. אכיפת כללי משמעת עשויה אולי להפחית את ההפרעות, אך אינה מבטיחה את ההקשבה והדריכות שלה מצפים המארגנים והמבצעים. הניסיון מוכיח כי ככל שהנוכחים בטקס מרגישים שותפים לטקס ומחוברים לתכניו, כך גדל הסיכוי להקשבה  מרבית ולהתנהגות נאותה במהלכו. המהלך המוצע מתייחס לסוגייה זו ומציע דרכים שונות לשתף מורים ותלמידים בעיצוב אופיו של הטקס ותכניו.
שלבים ונושאים בהיערכות לקראת הטקס : 
א. הקמת צוות היגוי בהשתתפות רכזים, מורים, נציגי  תלמידים, הורים ובעלי תפקידים בקהילה, במועד סביר לפני התאריך המיועד לטקס.
 
ב.  דיון במסר המרכזי, בהיבט שבו יתמקד הטקס: זיכרון וערכי הדמוקרטיה.
 מומלץ לערוך דיון זה גם במסגרת כיתתית / שכבתית / כלל בית-ספרית  כדילהגביר את רמת המעורבות והענייןבטקס.  בתהליך זה  תציע כל כיתה  הצעות לנושא/להיבט  שאותו יש להדגיש השנה בטקס הזיכרון. (מהלך כזה ניתן להיעשות, לכל טקס, אפשר לחלק את המטלה בין שכבות הגיל השונות- כל שכבה תשתתף באופן פעיל בעיצובו של טקס אחר- בסבב רב שנתי).
 את ההצעות שיעלו מן הכיתות יש להעביר לצוות ההיגוי, והוא יבחר מתוכן את המסר לטקס ויגבש תכנית-על  בהתאם.
        ג.  איסוף וריכוז חומרים המתאימים לטקס בהתאמה לקהל היעד, לתנאי המופע,  מקום הטקס, מועד,          
            משך  הזמן וכו'.
 
להלן כמה רעיונות לביצוע המהלך :
©           שיתוף תלמידים בכתיבת טקסטים לטקס.
©           שיתוף הספרנית בהכנת פינה בספרייה ובה ספרים וחומרי לימוד הקשורים 
         ליצחק רבין – האיש ופועלו ולנושא הדמוקרטיה וכן חיבור לאינטרנט.
©           שיתוף מורים וגם תלמידים בתהליך  גיבוש הקריטריונים לבחירת חומרים.
 לדוגמא: התייחסות לרבין ולפועלו, תכנים בנושא דמוקרטיה – בהתאם       לחוק  יום הזיכרון לרצח רבין; רמת קושי של שפת הטקסט; חומר מוכר / חומר    חדש ; טקסט קצר /טקסט ארוך  קטעי נאומים-קטעי מכתבים – רצוי לבחור  
        סוגי חומרים מגוונים -    שירים, קטעי קריאה, מוסיקה, מחול וכו'.
©           שיתוף מורים לאמנות ותלמידים בעלי עניין וכישורים מתאימים בגיבוש   
         קונספט לקישוט בית הספר וזירת הטקס. למשל: עיצוב כרזה בית-ספרית  
         לקראת הטקס (פרומו), הכנת שירון ודף טקסטים , הכנת תוכנייה לטקס, 
תפאורה, עיצוב במה וכו'.
ד. מינוי הצוות המקצועי לביצוע הטקס  - מורים ותלמידים כאחד כאחראים על קריאה, שירה, נגינה, תנועה משחק, עיצוב במה , תאורה, הגברה, הקרנה, הנחייה, תכנון לוח זמנים, תכנון רצף הטקס וכו'.
 
ה. קביעת לוח זמנים  לגיבוש התכנית  ולביצועה על ידי הצוות המקצועי - קביעת מועדים לצורך משוב מעצב ולחזרה כללית.
קביעת מפגש סיכום להפקת לקחים לכל הצוות לאחר הטקס.
ו.  ביצוע התכנית על פי התכנון
 
נקודות לתשומת לב:
מן הראוי   להכין את כלל אוכלוסיית ביה"ס לקראת  הטקס בבית הספר ברמות שונות: ברמת התוכן וברמת הטקס ;
ברמת התוכן:  מי היה רבין, מה היה הרקע להירצחו, הלקחים החברתיים מן הרצח, סוגיות בדמוקרטיה,  המשמעויות וההשלכות של רצח ראש ממשלה על הפרט ועל החברה בישראל .  ברמת הטקס: לפני הטקס מומלץ לקרוא ואף לדון בכתה- בחלק  מהטקסטים שיופיעו בטקס.
 הצעה לבניית טקס יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל
הנכם צוות אחראי להכנת טקס "יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל" היערכו לקראת
האירוע תוך התייחסות לנקודות הבאות
       ¨          מהי האמירה/המסר המרכזי בטקס?
(זיכרון, דמותו כמנהיג, דמוקרטיה, פלורליזם, תהליך השלום, גבולות המחאה, חופש הביטוי).
       ¨          מרכיבי הטקס – תכנים ואמצעים
בחירת חומרים מתוך הערכה: קטעי העשרה, רשימות ביבליוגרפיות, הפעלות ובחרו רעיונות / חומרים / אמצעים אשר יסייעו לכם להעברת המסר (ים)  בטקס.
       ¨          חלוקת תפקידים
תחומי אחריות, לוח זמנים
       ¨          תהליך 
1.      תהליך של הכנה בכיתות לקראת הטקס, פעילות סיכום וסגירה של הנושא (במסגרת שיעורי חינוך, הרצאה, מרכז למידה שכבתי / בית - ספרי וכו').
2.     הובלה וביצוע של התהליך בהתאם ללוח זמנים:
      (פגישות תיאום, בדיקת חומרים על פי הרצף בטקס, מיקום, משך הטקס,
      מערכת הגברה, תאורה, תפאורה, הנחייה, פרסום וכו').
       ·          סיכום והפקת לקחים.
 
דוגמא לטקסי זיכרון ליצחק רבין ז"ל
 
יום הירצחו של יצחק רבין ז"ל נקבע כיום אבל לאומי במדינת ישראל.
להלן  הצעה ודוגמא לטקס זיכרון. ניתן לקבל הצעה זו כלשונה או לשנות  על פי ראות עיניכם.
 
 טקס במקום פתוח:
 
1.     הכרזה: טקס זיכרון ליצחק רבין ז"ל במלאת (       ) שנים להרצחו.
 
2.     משמר כבוד (משצ"ים): תרגילי סדר.
 
3.     הורדת הדגל לחצי התורן. בלווי חצוצרן, תיפוף.
 
4.     הדלקת לפיד זיכרון. (הכנת לפיד איש אחזקה)
 
5.     קדיש / פרק מתהילים.
 
6.      יצחק רבין ז"ל – קווים לדמותו.
 
7.      שיר : הפלמ"ח – מילים: זרובבל גלעד
                                 לחן    : דוד זהבי
8.     נאום המנהל/ת.
 
9.     שיר : מה אברך – מילים: רחל שפירא  לחן: מוני אמריליו
             אני הולך לבכות לך – מילים ולחן : אביב גפן
 
10.    קטעים נבחרים לזכרו של רבין ז"ל מאת מנהיגי העולם ואישי ציבור.
 
11.    שיר לשלום – מילים: יעקב רוטבליט
                             לחן    : יאיר רוזנבלום
 
12.    התקוה מאת נ. ה. אימבר - ההמנון
 
*הגברה, מוסיקה, כיבוי אש, פרחים, תפאורה, דגל.
 
 
 
 
נספח  מס' 1          רשימת שירים
                                           
1.      האנשים לא מביטים זה בפני זה, מאיה בז'רנו 5.11.95.
 
2.     ליצחק רבין, נתן זך.
 
3.     היונה, דליה רביקוביץ.
 
4.      עקידת יצחק, יוסי גמזו.
 
 5. החייל הוותיק שלא ידע לשיר, מאת יבגני יבטושנקו (פורסם בעיתון "ידיעות  
     אחרונות" ב – 10.11.95).
 
 6. ואיך עומדים בטקס זיכרון?, יהודה עמיחי, (פתוח סגור פתוח, הוצאת שוקן, 
      ירושלים ותל אביב, עמ' 174).
 
 7. כנגד ארבעה בנים – שאינו יודע לשאול, לאה גולדברג, (מוקדם ומאוחר –  
     מבחר שירים, הוצאת ספריית הפועלים).
 
 8. אחרי מותי, חיים נחמן ביאליק.
 
 9. הצנחנים בוכים – חיים חפר.
 10. החיילים הצעירים שמתו – ארצ'יבלאד מקליש.
 
 11. אלוהים מרחם על ילדי הגן – יהודה עמיחי.
 
 12. במרחק שתי תקוות – יהודה עמיחי.
 
 13. היונה הלבנה כבר זקנה – יונתן גפן.
 
 14. מעין אחרית הימים – יהודה עמיחי.
 
 15. שלום לך שלום – אהוד מנור.
 16. תשובה לא מספקת לשאלה – דליה רביקוביץ 10.11.95
 
 17. כיכר מלכי ישראל – היום שאחרי – רוני סומק.
 18. על ברושים שנפלו בסופה – ארייה שטיין
 19. יום הזיכרון – חיים חפר, ספטמבר 1993.
 
 20. רקמה אנושית חיה – מוטי המר.
 
 
 
 
קטעי  קריאה:   אהוד מנור – זה לא יכול להיות
 
זה לא יכול להיות,
לא, לא יכול להיות שזה קרה –
זאת רק שמועה רעה
שהתפשטה בחושך,
את רק שמועה רעה
שהתקנאה באושר הקרב,
בשמש העולה בתוך הלב,
ובחלום המתגשם
שעוד נושם, שעוד נושם,
ומי שמת מיד אדם, מיד אחיו
אלוהים מחזיר לו את חייו,
ואז מגבול העדן, ממרחק
הוא יתבונן והוא
 
 
מתוך: "ומי יזכור את הזוכרים" – י. עמיחי
 
ואיך עומדים בטקס זיכרון? זקופים או כפופים
מתוחים כאוהל או ברישול של אבל,
ראש מושפל כאשמים או ראש מורם בהפגנה נגד המוות,
עניים פעורות וקפואות כעיני המתים
או עיניים עצומות, לראות כוכבים בפנים,
ומה השעה הטובה לזכור? בצהריי היום
כשהצל חבוי מתחת רגלינו, או בין הערבים
כשהצל מתארך כגעגועים
שאין להם ראשית ולא תכלית, כמו אלוהים?
 
 
נספח מס' 3:            שירי זמר
               
1.      שירי פלמ"ח:
 
- הן אפשר –  מילים: חיים חפר לחן     : דוד זהבי
     - דודו -      מילים: חיים חפר             לחן    : אריה בוסקוביץ
     - הרעות –     מילים: חיים גורי         לחן    : סשה ארגוב
     - שיר הפלמ"ח – מילים: זרובבל גלעד         מנגינה: דוד זהבי
     - הפלמחניק מחפש את המחר  -    מילים: חיים חפר לחן     : סשה ארגוב
 
2. מלחמת ששת הימים:  
-          "ירושלים של זהב" – מילים ולחן: נעמי שמר
-          הכותל – מילים: יוסף גמזו        לחן     : דובי זלצר
-          שישו את ירושלים – מילים: מתוך ספר ישעיהו      לחן    : עקיבא נוף
  - שיר לכותל – מילים: יעקב  אורלנד           לחן    : מרדכי זעירא
 
3. שנות השבעים – רבין שגריר בארה"ב
                               מלחמת יום הכיפורים (1973)
                               הסכם שלום עם מצרים (1979)
                               מבצע "אנטבה"
- אם – מילים: יעקב רוטבליט        לחן    : שמוליק קראוס
- מחר – מילים ולחן: נעמי שמר       
- אולי אם נאמין – מילים: איתן פרץ     לחן    : נחום היימן
 
4. השלום   - הסכם אוסלו -  13.9.199   הסכם שלום עם ירדן - 1994
 נולדתי לשלום – מילים ולחן: עוזי חיטמן
- לו יהי – מילים ולחן: נעמי שמר
- בארץ הזאת – מילים ולחן: עוזי חיטמן
- עושה שלום – מילים: מן התפילה     לחן    : נורית הירש
5.      טקס הזיכרון
 
 שיר לשלום* - מילים: יעקב רוטבליט    לחן    : יאיר רוזנבלום
השיר הושר בפי יצחק רבין בעצרת נגד האלימות שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל – כיום כיכר רבין בת"א, שבסיומה הוא נרצח.
דף ועליו מילות השיר נמצא מקופל בכיסו לאחר הרצח כשהוא מוכתם בדמו.
- לבכות לך – מילים ולחן: אביב גפן
- האיש ההוא – מילים: נתן יונתן
                          לחן    : שלמה ארצי  
 
 
טקס מרוץ האביב – יב' לזכר גיל הרמתי ז"ל
יש לקיים מבעוד מועד ישיבהלתאום וארגון המרוץ – באחריות רכזת השכבה לזמן הישיבה.(הלל, מירה, אשכנזי, אלדן, רכז הספורט,
טובה כהן, רכזת יב', נציג המשפחה)
 
בשעה 0845  תלמידי שכבת יב' יוצאים מביה"ס(באחריות רכז ספורט) באוטובוסים לתחילת המרוץ (הזמנת אוטובוסים באחריות טובה כהן)
 
קביעת מסלולי ריצה (באחריות צוות הספורט)
 
את הרצים מלווה רכב בטחון , רכב ביה"ס, אמבולנס (באחריות רכז השכבה) ומיניבוס(הזמנתו באחריות טובה כהן)
 
תיאומים על רכז הספורט לבצע עם :
משטרת טבריה, תאום טיולים באילניה,   אחראי בטחון מועצה אזורית גליל תחתון.
 
יש לבדוק מצב מזג אויר עם התחנה המטאורולוגית.(באחריות רכז הספורט)
 
זמן: הטקס מתקיים בסביבות השעה 1030 בבוקר
מקום:  אמפי כדורי  כאשר תלמידי שכבת יב' חוזרים מריצה  (באחריות רכזת השכבה)
אוכלוסיית יעד: לרצים מחכים תלמידי ביה"ס. *מדי  שנה יוחלט מי התלמידים שיחכו לרצים. המגמה תלמידי שכבה ט' ,י' יא'
ארגון: את הטקס מכינים תלמידי שכבת יב' עם רכזת השכבה. מחנך אחראי.
 
יקבעו תלמידים שאינם רצים והם שיעזרו בהעמדה והכנת הטקס ויעמדו לרשות איש אחזקה חטיבה עליונה.  
 
 
יש להכין מוסיקת רקע. (תאום רכזת שכבה עם יוני איש הגברה)
 
 
יש להכין הגברה.( באחריות יוני)
 
צוות צילום יוסי בן ישראל בזמן הריצה, בכניסה לכדורי, ובטקס.
 
תבנית האירוע, תכנים:  
 
קטעי קריאה, שירה(באחריות טובה כהן ואילון אבירם )נאום מנהל הכפר, נציג המשפחה , הבוגרים
 
פרוק אביזרי הטקס (באחריות צוות תלמידים משכבת יב' )
 
·                        מידי שנה יקבע סדר היום ומערכת השעות תפעל בהתאם.
  
טקס הראל
תאריך עברי  - יג' שבט
תאום ראשוני בין גב' חנה מימון וטובה כהן עם משפחת הראל.
 
גב' יונה הראל(אלמנתו) טל- 04-334905  פל'  050-448040
ישיבת הכנה :: באחריות רכזת שכבה ח' לזמן את מנהלת חט"ב, מחנכי ח', רכזת חינוך חברתי. הצגת האירוע
בישיבה יוחלט מי ממחנכי השכבה אחראי על הטקס. ניתן לקבוע אחראים לתחומים שונים (פרוט בסעיף כוח אדם).
באחריות טובה למסור לרכזות שמות תלמידים שקיבלו כבר פרסי הראל.
אוכלוסיית יעד: תלמידי שכבת ח', משפחת הראל, הנהלת "כדורי",
תלמידים מצטיינים לימודית מכתה ז' כולל יד'
 
תבנית האירוע : דברי פתיחה, קריאה(ע"י תלמידים מכל המגזרים), שירה, נגינה, חברים מספרים על…  להדגיש את אופי כדורי האוכלוסייה המגוונת
 
זמן:   שעה 1030 בבוקר.
        משך האירוע  כ- 30 40  דקות בערך.
 
מקום: חדר האוכל(באחריות חנה לסקה ליידע עובדי מטבח וכד') נקי וסולידי
          במידה ואין גשם ובוץ הטקס יתקיים באנדרטה
          אופן הישיבה – שורות אל מול הבמה (כדאי לסובב הבמה באלכסון )                     
          שולחן ומפה, פרחים, תמונת אברהם הראל.(באחריות מחנכי ח')
          תפאורה על גב הבמה  ( גלי ים,  ציפורים , שקיעהבאחריות מורה לאומנות)
 
ארגון: * פרסום לכל הנוגעים בדבר – הנהלה, תלמידים , מורים(תלמידים  שנבחרו לידע מספר ימים קודם על מנת שיוכלו להזמין הורים לטקס) באחריות טובה כהן
·                      אביזרים – ספרים כפרס מהמשפחה (באחריות טובה כהן לקנות לעטוף )
·                      הגברה  - יוני
·                      מוסיקה  - אילון אבירם וצוות שירה משכבה ח' ותגבור מלהקת כדורי.    
·                         תקשורת – צוות צילום תיעוד יוסי בן ישראל   
צוות חיסול וארגון חדר אוכל לארוחת צהרים באחריות רכזת שכבה ח'.
 
בסיום הטקס תצא המשפחה אל אתר ההנצחה בלווי הנהלת כדורי, ונציגי תלמידים(זר כדורי)
 
קבלת המשפחה בחדר ישיבות בבניין מנהלת הכפר  כולל כיבוד באחריות גב' חנה מימון,
הכנת אזור ההנצחה באחריות צוות נוי כדורי. במיוחד ניקיון הברכה
 
 
 יום חילופי שלטון / יום התלמיד
 
הפקה של מועצת תלמידים בניהול יו"ר המועצה וליווי מנחת המועצה
 
מהלך יום התלמיד אינו שונה מיום לימודים רגיל על פי המערכת.
המועד : תאריך ארצי 6.2.02
שעור ראשון 0800 0845 על פי המערכת
שעור שני     0845 טקס לפתיחת היום :
דברי פתיחה : יו"ר מועצת תלמידים
נאום מנהל הכפר
העברת מפתח ביה"ס ממנהלת ביה"ס למנהל בפועל מקרב התלמידים
שיר
קטע קריאה תלמיד
קטע קריאה מורה
 
המקום : רחבת הבניין ההיסטורי
הגברה : יוני , מוסיקת רקע.
 
סדר היום יפורסם קרוב למועד יום התלמיד
 
ההצעה:
שעור 1  -     על פי המערכת
שעור 2  -     טקס והמשך ברחבה מוסיקה לריקודים בהנחיית מרקיד
שעור 3  -     על פי המערכת
הפסקה פעילה  שוק "קח תן"
                       פעילויות ספורט
שעור 4 -      על פי המערכת
שעור 5 + 6  הייד פארק
                   כשרונות צעירים    
 
הגברה
מנחה לריקודים
מנחה להייד פארק
שעור 7  - ישיבת סכום ומשוב עם הנהלת ביה"ס
בכל שנה תתכנס מועצת תלמידים ותחליט על סדר היום בתיאום עם ההנהלה.
 
 
 
יום הפוך שכבה י'
 
מסגרת פעילות בלתי פורמלית, מפגש לא שגרתי לתלמידים ולמורים. עירוב חדש בין אנשי השכבה והזדמנות להכרויות חדשות באווירה נינוחה עם הקסם של הלילה בכדורי. זהו "יום שיא" המסכם את הפעילות שנעשתה במהלך השנה.
מבנה הערב:
*הגעת תלמידים לקראת השעה 2200 בלילה. אחריות אוטובוסים טובה כהן רכזת חינוך חברתי
*ארגון הערב רכזת שכבה י' + תלמידים : רצועות זמן של פעילויות. על כל רצועת זמן צמד מבוגרים אחראי בשיתוף מקסימום תלמידים מהשכבה. בכל רצועה מודגשים כישורים שונים של תלמידים ומורים.. הכנת רצועת הזמן נקיון וסדר באחריות המבוגר+ התלמידים. לפני ואחרי הפעילות.
*כל מחנך מלווה את כתתו במהלך כל הלילה ויסייע בשמירה על הסדר.
*הכנה מקדימה כל השבוע הקודם לאירוע יוקדש לנושא. עידוד להשתתף ומידע על מטרות הערב.
*אין להביא אורחים( העובר עבירה- יוענש בחומרה).
*אבטחה- אריה גרינברג+ יהודה מזרחי
*אחות הכפר צמודה כל הערב לאירוע.
*טקס פתיחה: אחריות מורה מצוות י'+ תלמידים הקראות, שירה וריקוד חובה פיקוח הרכזת במהלך ההכנות ותוך כדי האירוע( צנזורה! )
 מיקום: חדר אוכל או / כל מקום אחר שיקבע
 הגברה: יוני בנימין כולל תאורת מקום במידת הצורך.
לו"ז: 2200-2330 רצועה ראשונה - טקס פתיחה
       2330-2400 רצועה שניה-  למידע (תוכן לימודי, שיועבר ע"י התלמידים )
       2400-0100 רצועה שלישית ארוחה
       0100-0200 רצועה רביעית ספורט
       0200-0300 רצועה חמישית דיסקו
       0300-0320 רצועה שישית -  כיבוד קל     וסיום הלילה. * הסעות יעמדו החל משעה 0300 .
למחרת שכבת י' ביום פנוי.
המחנכים המלמדים חופשיים מהשעה הראשונה , שאר היום יום עבודה כרגיל.
אחריות רכזת: הוצאת דף להורים,  ודוא ביצוע כל הרצועות, הסברה מעקב אחר כל בעלי התפקידים.
יום קודם לאירוע התכנסות אצל מנהל הכפר- וכל אחראי מדווח על החלק שלו.- זימון אחריות רכזת שכבת י'.
 
 
אירועים נוספים:
 
יום ערבית האירוע לשכבת ח' בלבד. בביצוע צוות מורי הערבית, תלמידים ומחנכי השכבה.
המקום: בנין המדעים תיאום רכזת השכבה עם רכזות המערכת אילנה(חט"ב)+ ג'סי (חט"ע)
הכנת המקום קישוט וארגון: באחריות רכזת ערבית , המורות ותלמידים
המועד: לפני חופשת פסח ( בין 14.3-25.3 )
הפעילות:  אוהל בדואי אירוח , מוסיקה, אומנות, עלייה לרגל למכה, מספר סיפורים, ריקודים,
אוכל: פיתה לבנה וזעתר משתנה מדיח שנה.
אחריות חלוקת הקבוצות והמלווים רכזת השכבה, המחנכים וצוות ערבית
אביזרים וציוד: אחריות רכזת ערבית ורכזת השכבה.
לו"ז:  משעור שני עד  שעור שביעי ( נתון לשינויים)
הגברה: יוני בנימין- תיאום טובה כהן רכזת חינוך חברתי
צילום: יוסי בן ישראל  תיאום טובה כהן עם יוסי אשכנזי
 
יום אנגלית האירוע לשכבת ט' בלבד.בביצוע מורי האנגלית, תלמידים ומחנכי השכבה.
המקום: כיתות ט' חטיבת הביניים
הכנת המקום: קישוט וארגון באחריות רכזת אנגלית ,המורות ותלמידים
המועד: לפני חופשת פסח ( בין14.3-25.3 )
הפעילות: הכנת מרכזי הפעילות , ההופעות והתוכנית באחריות צוות אנגלית.
אביזרים וציוד: אחריות רכזת אנגלית ורכזת שכבה.
לו"ז: משעור שני עד שעור שביעי ( נתון לשינויים)
הגברה: יוני בנימין תיאום עם טובה כהן רכזת חינוך חברתי
צילום: יוסי בן ישראל תיאום טובה כהן עם יוסי אשכנזי
 
*חשיפת המגמות לתלמידי והורי שכבה ט' באחריות צוות ט' במהלך חודש פברואר
*יום מגמת מכונות על נסים עדן לקבוע המועד. באחריותו ההכנות והביצוע
 
כל אירוע המתקיים בשכבה יש ליידע ובמידת הצורך אף לתאם עם טובה כהן רכזת חינוך חברתי
זאת על מנת לייעל את ההכנות והביצוע.
הדף השבועי מגיע לשולחן המנהלת ביום שלישי בצהרים , כך שעל כל רכז/ת להעביר המיידע
לפרסום עד יום שלישי לטובה כהן.
 
 
תוכניות חינוכיות ערכיות ליום השואה :
 
* שכבה יא' אחראית לאירועי שבוע זה.
* במהלך השבוע ישובצו כתות חט"ב לחדר הזיכרון שיכינו התלמידים שחזרו מפולין.
* על לוחות המודעות תפורסם מערכת השעות , על כל מורה לבדוק היטב * * * מדי שעה עם מי הוא מעביר את השעה הקרובה ובאיזה סוג של פעילות.
* על רכזי השכבות והמחנכים לדאוג לאווירת כתה מתאימה קישוט והקמת פינות זכרון בכיתות ובפרוזדור השכבה.
* על המורים המקצועיים להסב את תוכן השעורים שיהיו רלוונטיים לשבוע זה בעקר במקצועות ההומניים.
* מוסיקת רקע מתאימה בחצר ביה"ס
 
במידה ומחנך מתכוון להזמין מרצה, עדות עליו לתאם עם רכז השכבה ורכז השכבה יעדכן את רכזת חינוך חברתי.
כל ההצעות והבקשות צריכות להגיע מרכזת השכבה לרכזת חינוך חברתי לפני היציאה לחופשת פסח.
 
הפעילויות  שתתקיימנה במהלך השבוע : (הצעה )
חדר זיכרון
סיפורי עדות
סרטים באורקולי המרכזי , או בחטיבת הביניים
הפעלות אומנות דרמה -     יצירה על ידי מורות לאומנות ומגמת תיאטרון
שעורי מחנך , או מדצי"ם העלאת דילמות ערכיות
 
טקס יום שואה (הצעה)
* יום לימודים רגיל על פי מערכת השעות ( התכנים אחרים )
שעת הטקס : 10:00 בבוקר (ניתן לשינוי)
מקום הטקס : אמפי
הכנת הטקס : שכבה יא'
הגברה        : יוני
שירה          : להקת צעירי כדורי ליווי איילון אבירם
תפאורה      : צוות השכבה כולל מורות לאומנות הקמה ופרוק
יש להזמין ציוד חודש לפני המועד
 
מהלך הטקס הצעה :
 
* קריין מבקש לעמוד, לכבות פלאפונים ולהישאר לעמוד
* צפירה עמידת דום
* הורדת הדגל לחצי התורן מלווה בניגון חצוצרה
* קריין  דברי פתיחה , התייחדות מתוך חוק יד ושם
* שישה קטעי קריאה בלווי חליל צד  והדלקת שישה נרות על ידי שישה תלמידים תוך כדי      קריאת הקטעים.
* יזכור
* שיר להקת צעירי כדורי
* דברי מנהל הכפר
* דברי מנהלת ביה"ס
* דברי מנהלת חטיבת הביניים
* קריין הרצל והילדים
* קריין  - הצואה / אקסלרוד
* ריקוד
* קריין נדר / שלונסקי
 *שיר להקת צעירי כדורי
* קריין - קטע מתוך מגילת העצמאות
* קריין - בשורת תקומה שיר הפרטיזנים
 התקווה
תם הטקס
 
יש לשלב את כל נציגי המגזרים בפעילויות השונות.
 
רצוי לשלב קטעים מיומן מסע של התלמידים וקטעי עדות שלהם ממראות שראו ומרגשות שחשו.
כמו כן ניתן לשלב מורים בטקס שליוו את המסע ו/או אחרים.
קטעים אישיים תמיד נכונים וראויים.
ניתן לשלב "ניצולים" בטקס ולכבדם בהדלקת הנרות.
יש לשים לב שלאו דווקא התלמידים שהיו במסע הם אלה שיכינו ויקראו בטקס אלא דווקא לשלב כאלה שלא היו ולקרבם ל"חוויה".
 
 
 
 
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי טרור
 
יום לימודים על פי המערכת עד שעה 11:30 סיום ופיזור לאחר הטקס.
 
שכבה י' אחראית.
 
הכנת אתר ההנצחה :
 
ניקוי אתר ההנצחה,  "השבלול " צוות נוי וגינון
נטיעת עצים                              צוות נוי וגינון
חידוש ה"בולדרים" , האבנים      צוות הנוי והגינון
חידוש השמות על השלטים         רכזת חינוך חברתי , איציק מחסנאי
חדר הזיכרון , ניקיון                     - תלמידי ט' (שלקחו חלק בבניית ארכיון
 
במהלך השבוע יתקיימו מפגשים עם "מורים מספרים" מהצוות- "אני מכיר מכירים אותי" כמו :
צבי דגון, עופר אביטל, הרצל משה, שוקי גפני, גבי טישלר, אריה גרינברג, יוסי אשכנזי, ועוד
 
ניתן גם להזמין מרצים אורחים , הורי תלמידים, שכנים , מכרים
 
רשימת סרטים באורקולי אשר ניתן לצפות עם תלמידים. יפורסמו על גבי לוחות המודעות ומורים ישבצו עצמם ב"לוח האורקולי".
 
קבלת בוגרים המגיעים לבית הספר-
 
1.      הכנת כרטיס ברכה יחולק על ידי תלמידי  י'.
 
2.      הכנת אירוח ב"לובי" בנין טכנולוגי הכולל: 6 מגשי פרות, עוגות, שתייה קלה בקבוקים, קנקנים, כלים חד פעמיים, מפיות, מפות שולחן
    ( הכיבוד על חשבון תקציב בי"ס )
 
3.      קטעי קריאה שניים לפחות.
 
* במהלך היום מוסיקת רקע מתאימה.
 
אוירה מתאימה בכתות, לוחות שכבתיים פרוזדורים וכד'
 
 
 
 
טקס יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי טרור
 
המועד         : שעה 11:00 בבוקר  יש להקדים את הטקס לשעה 0900 בבוקר!!
המקום :         אמפי
הכנת הטקס : שכבה י'
 
קריין     הקהל מתבקש לעמוד, לכבות פלאפונים
 
צפירה  - דקה דומיה
 
קריין    - היום_______ אנו מתייחדים עם חללי מערכות ישראל וקורבנות פעולות איבה. הקהל מתבקש להישאר לעמוד.
 
הורדת הדגל ליווי חצוצרה
 
הדלקת נר זיכרון מוסיקה חרישית אפשר ניגון חליל צד
 
קריאת יזכור
 
נאום מנהל
 
קריינים הקראת שמות חללי כדורי עד מלחמת השחרור, מלחמת השחרור על ידי מספר  תלמידים מלווה במוסיקה חרישית,
 
שיר להקת צעירי כדורי
 
קריינים המשך קריאת שמות חללי כדורי התקופה בין מלחמת השחרור, לבין מבצע סיני, בדרך לפטרה, מבצע סיני, בין מבצע סיני למלחמת ששת הימים ,             
              מלחמת ששת הימים על יד מספר תלמידים מלווה בהנחת פרחים ליד נר הזיכרון רקוד בכחול לבן
 
קריינים המשך קריאת שמות חללי כדורי  בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום כיפור, מלחמת יום כיפור, אחרי מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון,
 
קריין קטע קריאה
 
קריין המשך קריאת שמות - ממלחמת לבנון ועד היום.
 
קריין   שני תלמידים לבושים כמו אז "על מגש הכסף"./ אלתרמן
 
קריין תם הטקס
 
בוגרי כדורי מוזמנים לקבלת פנים ולכיבוד קל בבנין הטכנולוגי.
 
 
  דף הבית | בית הספר | הפנימיה | המשק החקלאי | צור קשר | שירות
כל הזכותיות שמורות © כפר הנוער החקלאי הניסויי ע"ש כדורי, משנת 1933 המנהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועלית הנוער
כפר הנוער כדורי ד.נ. גליל תחתון, מיקוד 15242 | טלפון 1599565555 | טלפון חט"ב 04-6629502 | טלפון חט"ע 04-6629500